隅田川花火大会

Igår var jag och såg Sumida river Fireworks Festival (隅田川花火大会, Sumidagawa Hanabi Taikai) i Asakusa som hålls varje år i slutet av Juli. Det är världens äldsta Firework evenemang som startades redan under 1700-talet för att hylla dom döda.
Japan älskar verkligen fyverkerier. Dom har nya festivaler varje helg nu under sommarn och hundra tusentals samlas för att se. Vilket jag förstår, japanerna är verkligen grymma på fyverkerier. Dom har en otrolig variation, inte bara på färger och storlekar, utan också former. Jag har sett fyverkerier som vart formade som kanjis, Hello Kitty, djur, Pikachu och mycket mer!
Festivaler i Japan firas även med att bära Yukatas. Speciellt den här. Det är flera miljoner som bär yukata varje år under den här festivalen. Blir lite avis, vill också ha en ju... Och jag måste säga att det var KAOS ute i Tokyo igår. Kunde komma fram, det var så brutalt mycket folk!
Folk satt percis överallt för att få en bra view över fyverkerierna, haha.
Fyverkerierna var jättevackera. Det var ingen åska den här gången, tyvärr haha, men alla fyverkerier var precis intill Tokyo Sky Tree. Vilket säger väll sitt?
Men jag tog inte många bilder igår. Jag har så sjukt många bilder på fyverkerier nu, så hade lite skoj med kameran och testade nya inställningar istället. Detta blev resultatet:
Tycker dom blev sjukt coola! Speciellt den sista. Ser ut som en drake ju!
(Det har hänt två gånger nu att fyverkerierna jag fotar ser ut som drakar på mina bilder btw. Känns lite japanskt haha)
Marina

Vilken härlig bild den översta är där alla sitter ner mitt på gatan! Liksom den sista som liknar en drake:) Grattis till provet också! 🎀🎀Kram kram

2014-07-27 | 18:31:25
momlin

Jäklar vilka snygga foton!

2014-07-27 | 19:02:27
URL: http://momlin.blogg.se/
Karin

Den sista bilden är såå vacker!!
Hur länge ska du vara i Japan? :)

Svar: Tack så mycket! Jag har inte bestämt mig riktigt än hur länge jag ska vara kvar här. men jag uppdaterar er på bloggen när jag vet! ;)
MissNosebleed

2014-07-27 | 21:33:33



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: