べんり!

Idag efter skolan drog jag och Malin in till Shibuya och Harajuku en snabbis. Kollade rean lite, åt japansk creep (det är som sagt ett MÅSTE när man är i Harajuku) och hade det mys.
Alltid lika vackert att vara inne i Tokyo på kvällarna. Kommer att sakna Shibuya och Harajuku sen när jag återvänder till Sverige... Japan är ju mitt andra hem nu, mitt första eget ställe, enda stället på jorden där jag verkligen kan vara migsjälv i. Kommer att sakna allt. Kommer till och med att kännas tomt utan alla hundra tusen personer som man måste tränga sig fram igenom varje dag, haha... NEJ såhär får jag inte tänka!!!
Lev i nuet.
En utan mina favorit affärer precis utanför Harajuku gatan. Bredvid ligger även bästa creepståndet i hela Tokyo (enligt mig). Så べんり!
Twiggy Lundberg

Hur länge till är det du ska vara i Japan? :)

2014-07-08 | 18:38:51
URL: http://shadowoftheday.blogg.se/
Julia Müller-Sandvik

fantastiskt, jag förstår att du kommer sakna det, när det är dags!

2014-07-08 | 20:26:59
URL: http://lorissalovebomb.blogg.se/
Marina

Hur går det med Tufonen? Var försiktig:)

Svar: Den är påväg men det är inget att oroa sig för :) Kramar!
MissNosebleed

2014-07-08 | 21:52:40
Malin

Men du kan väl förlänga din vistelse med upp till ett år? :)

Svar: Det kan jag, men det kostar ju tyvärr så himla mycket :(
MissNosebleed

2014-07-09 | 14:41:06
Malin

svar: Jaså? :( Jag trodde CSN täckte kostnaderna? Ska förhoppningsvis nämligen åka till Japan för att plugga till vårterminen (så pepp!!). Fast CSN är ju dock ett lån som ska betalas tillbaka och du kanske menade det?

Svar: Jo precis. Och man får ju bara ta CSN lån för studier i ett x antal år. Och jag vill ju plugga vidare, vill inte lägga ner alla mina CSN år och pengar här i Japan bara för att jag älskar landet så! Måste tänka längre tyvärr... Men jag kommer lätt komma tillbaka hit, via jobb eller nått nu när jag kan lite japanska! Älskar ju som sagt landet så :D
MissNosebleed

2014-07-10 | 15:08:18
Malin

svar: Jao, 6 år får man lånad hjälp av CSN på eftergymnasial nivå. Och lånet blir ju naturligtvis bra mycket högre av utlandsstudier. Det är ju bra att du har en utbildningsplan. :) Lycka till hörru! <3

2014-07-15 | 23:55:30



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: