Jättetyfonen Neoguri.

Idag ska den jättestora tyfonen Neoguri slå in till Yokohama.
Den har vart på nyheterna överallt i världen sen den slog i land vid Okinawa redan i tisdags. Tyfonen kan komma upp i en hastighet av 75 meter per sekund. Vågor upp till 14 meter höga och översvämningar väntas.
Skolan är stäng imorrn och alla råds om att stanna inomhus tills tyfonen har svept förbi.
Men jag är faktiskt inte särskillt orolig alls. Jag har redan upplevt fler tyfoner än vad jag kan räkna till. Detta är inget nytt för mig!
Det är en otroligtt bra livserfarenhet att ha levt i Japan måste jag säga. Japan har nya naturkatastrofer hela tiden som man tar in erfarenheter ifrån. Lär sig att evakuera, planera, hålla lugnet, vad man ska göra och vad man inte ska göra. 
Bilder från DENNA NYHETSSIDA
Martina [Eluminél]

Tyfonen som aldrig kom.
Våra skolor var öppna men de stängde dem i Osaka.
Den kom inte till er heller, eller?

Verkade som den avvek innan Kyoto och försvann ut till havs igen.

Svar: Vet inte, hörde att den var under natten, så jag varken hörde eller såg nått. Men det kan ha vart starka vindar bara? det var lite kvistar som låg på gator och så men inget allvarligt :o
MissNosebleed

2014-07-12 | 07:48:10
URL: http://www.eluminelart.blogg.se
Martina [Eluminél]

Här hände ingenting XD

Men min vän sa att i Kyoto blir det sällan värt för vi bor i inlandet liksom... så tänker att det var därför D: rätt gött för mig som är livrädd för typ.. vindens "sus" haha.. tycker det är så otroligt obehagligt..

2014-07-14 | 09:02:32
URL: http://www.eluminelart.blogg.se



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: