FujiQ

Nöjesparken FujiQ är baserad från Mt.Fuji-san. Eftersom den ligger precis vid berget och det är de som gör nöjesparken så annorlunda och eftertraktad. 
FujiQ har en massa karuseller såväl som två såkallade Haunted attractions. En utav dom är världens näst största. 
Denna nöjespark har vart med i många filmer och serier. Bland annat var den med i The Amazing Race 2006.
Detta kommer att bli en sjuk upplevelse att få åka alla dessa karuseller i perfekt utsikt över Fuji-san!
melinda emilia ♥

åh vad roligt :D

2014-06-02 | 17:44:06
URL: http://melindaemilia.se
Malin

Spännande, hoppas du får kul där! :D
Du, jag visste inte riktigt vad jag skulle söka på för att se om du redan skrivit något inlägg om det, men hur gick du till väga för att påbörja studierna i Japan? Gick du via Go go Nihon? Tack på förhand!

Svar: Ah jag har skrivit det mesta om min process hit till Japan i detta inlägg: http://missnosebleed.blogg.se/2013/august/svar.html#commentJag sökte via Go go nihon ja, och dom sköter istortsätt allting från start tills du är där i Japan. Om du har fler frågor eller om inlägget inte svarade på just dom frågorna du var ute efter så kommentera igen! Jag svarar på allt så gott jag kan! Kramar! <3
MissNosebleed

2014-06-02 | 19:01:58
Anonym

Låter jätte spännande! ^^ Vill också kunna åka grejer på ett nöjesfällt, men är ett sånt control freak så det funkar aldrig.

Svar: control freak? Hur påverkar det? Att du känner att du inte har kontrollen över dig själv när du är på nån karusell eller? :o
MissNosebleed

2014-06-02 | 19:25:40
Tokyoyo

Kul! När ska du dit?
Har själv inte varit där, men det verkar ju väldigt fint.

2014-06-02 | 20:54:16
URL: http://tokyoyo.se
Malin

Studerar just nu japanska på universitetet men det är nog väldigt många som ansöker om att bli utbytesstudenter så risken finns att man inte blir utvald. Men då vet jag att Go go Nihon är tillförlitliga! 本当にありがとうございました!<3

Är dock supernervös inför kosten då jag är vete/glutenallergiker och japaner inte verkar ha glutenfria varor som en har här, samt att de har soja (som innehåller vete) i ungefär alla maträtter. :s

2014-06-04 | 15:05:38
Tokyoyo

@ Malin: Är själv glutenintolerant, och har pluggat i Japan och också rest dit ett flertal gånger sen dess. Jag tål dock soja (i och med att glutenet inte blir kvar i sojan) . Är du istället allergisk mot vete så kan det vara svårare.
Hade med mig ett översättningskort första gången jag var i Japan, men tyckte det funkade ok utan efter ett tag (dessutom hade de svårt att förstå ändå, ibland). Såklart är det mycket man inte tål: alla nudlar, tempura, friterade saker (typ krokke) m.m. Japanerna är dock bra på att ha "ren" mat, så jag brukar inte ha några problem (annat än att jag blir så deppig av att inte kunna prova allt som verkar så gott!).
Kolla gärna in hos mig, skriv en kommentar eller ett mail om du vill ha tips.

2014-06-04 | 16:23:08
URL: http://tokyoyo.se
Malin

@ Tokyoyo: Wha, vad fint att du både uppmärksammade och tog dig tid att svara! Tack!

2014-06-04 | 20:44:09



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: