Linser

Idag hade jag tänkt testa färglinser för första gången i mitt liv tänkte jag säga. Jag kom på att jag testade ju ett par svarta förra Halloween. Men detta är mina första färglinser som inte är gjorda för maskerad. Haha.
Som ni säkert redan vet så använder i stort sätt alla ungdommar här i Japan färglinser, så det är oerhört lätt att få tag på linser här. Det är dock svårt att hitta bra linser passade för västerlänska ögon. Alla är gjorde med starkare färger för att det ska synas igenom japanernas svartbruna ögon. Samt att alla ofta har en mörk rand längst ut för att man ska se sötare ut. Vilket jag inte är ute efter när jag kolla linser! (eftersom jag redan har en superstark mörk rand i mina ögon...)
Men hittade iallafall ett par som har tre färger i sig, inte så starka nyanser och ingen skarp ytterlinje. Så detta ska bli spännande!
Tror ni jag kommer att passa i det?
미스트 ☆ KPOP & Alternativ blogg.

Tror du kommer passa jätte bra! tycker dock att färglinsers färg, eller cirkel linser som jag använder, inte är något jätte problem för västerländska ögon ^^ de blir lite ljusare men inte jätte mycket :P

Svar: Ah men köper du såna som är gjorda i Japan då? Eller köper du amerikanska?Det beror såklart på vilken ögonfärg man har. Jag har väldigt ljusa och väldigt blåa ögon, så när jag har på mig andra färglinser så lyser bokstavligt mina ögon haha xD Kramar!
MissNosebleed

2014-06-15 | 13:08:35
URL: http://rocketboyy.blogg.se
미스트 ☆ KPOP & Alternativ blogg.

sv; yes, de jag har köpt är gjorda i Japan eller Taiwan. Ah ja såklart så spelar ögonfärg en roll, tror inte jag har lika ljusa ögon som dig dock är mina rätt ljusa också. Tråkigt att de linser har lyst så mycket för dig :(

Svar: Åh, Vilka är det du använder då? Kanske borde testa dom nästa gång! :D Kramar!
MissNosebleed

2014-06-15 | 13:29:10
URL: http://rocketboyy.blogg.se
MissMistiry

Jag använder cirkel linser varje dag i stort sätt. Alla typer av färger och mönster. Och det flesta färger kan användas även till ljusare ögon :). Känner mig lite naken utan dom ^^

2014-06-15 | 13:56:10
URL: http://missmistiry.blogspot.com



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: