映画

Blev bara en bild idag. Och bilden är inte ens på det jag beställde hahah. Jag beställde bara en läsk. Gillar inte popcorn, tycker dom smakar ingenting och luktar fis :(
Men japan har en väldigt bra hållare som man får när man beställer saker in till bion som man kan sätta i stolen man sitter i. Man kan snurra in den så det blir som ett litet bord. Superfiffigt! Varför har vi inte såna saker i Sverige för?
 
Och filmen var sjukt bra, som förväntat. Älskar sagan om ringen trilogin så jag satt och njöt under hela filmen. På tal om rös- alltså Orlando Bloom, kan man bli sötare? Så sjukt bra scener med han i den här filmen. Dog lite. Åh Legolas<3 
Filmen får nääästan 5/5 droppar av mig. Lite för mycket animerat. Men jag tyckte den här (Hobbit2) var mycket bättre än den förra (Hobbit1)! Vad tycker ni som också har sett filmen?
Sofia

älskar båda hobbit filmerna haha :D

2014-03-01 | 19:47:29
URL: http://sofiasopic.blogg.se
melinda

Alltså åh, måste se deeen...

2014-03-01 | 20:16:13
URL: http://melindaemilia.se
Tsimtsim ☆ Alternative & Geek blog.

Älskar båda filmerna, men håller med dig lite för mycket animerat

2014-03-01 | 20:30:21
URL: http://rocketboyy.blogg.se/
Daniella 🌙

har inte ens sett sagan om ringen :$

Svar: har du inte sett de tre första???!? O.O
MissNosebleed

2014-03-01 | 21:32:42
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
LORISSA LOVEBOMB

Jag har inte sett dem av ren princip, haha, Legolas är ju inte ens nästan med i boken >.< Och så vidare... jag är ett sådant där pretentiöst bokpucko, hehehe...

2014-03-01 | 21:35:28
URL: http://lorissalovebomb.se
Nathalie

Jag älskar båda filmerna och sagan om rigen-trilogin. Tyckte dock att det var lite för mycket CGI i the hobbit, men jag är helt kär i Thranduil ^~^

2014-03-01 | 23:18:50
URL: http://nathseiko.blogg.se
Elizabeth

ÅH, Legolas<333 Jag tyckte mer om andra filmen. Förresten, föredrar du Legolas i Hobbit eller i Sagan om Ringen? Han är ju inte alls så som han var i Sagan om Ringen. Personligen så föredrar jag honom i Hobbit ;)

Svar: ah diskuterade det där med några kompisar efter filmen faktiskt! Och jag tycker han var med charmig i de första, för han sa aldrig nått och var bara söt. Nu är han mer cool med alla fightingscener och alla arga anisktsuttryck. Så jag vet inte faktiskt xD
MissNosebleed

2014-03-02 | 04:13:58
URL: http://www.eruiel.blogspot.com
Tokyo - Love

Mycket bra! Gillade denna mycket mer än del 1. Gillar att Bilbo (bästa Martin Freeman!) fixar allt och håller ihop hela filmen! Kul med Legolas, så mycket äldre nu än 2001 liksom. Haha

2014-03-02 | 13:14:18
URL: http://sakuradesu.blogg.se
Cookie

även om den är rätt mycket animerad så tycker jag dem har animerat den sjukt bra spc smaug faktiskt den var iallafall skit bra! haha
du vet väll att mikael persbrant (stavning) spelar bjorn eller vad han heter? haha ^^

Svar: jo jo precis, det var sjukt bra gjort, absolut!Ahaha fick reda på det sen. Visste inte det när jag såg filmen, kompisarna sa det senare mot kvällen xD
MissNosebleed

2014-03-02 | 18:00:40
URL: http://cookielicious.blogg.se
Martina [Eluminél]

Jag som är en sådan där fantasy nörd tyckte Hobbit 1 och 2 varit rätt kassa. Tvåan var absolut sämre in my opinion, det ENDA jag verkligen uppskattade var animationen utav Smaug herre JÄVLAR vad coolt det var, jag avled. Det var exakt så jag ville att Smaug skulle se ut.

Är även väldans nöjd med deras version utav Legolas far Thranduil, han är så najs. Att Legolas ens är med stör mig då han inte är det i boken (Sånt kan störa mig under sådana här filmer) och Tauriel är fin men jag finner inte hennes mening haha XD... och att hon och Fili ens är kära.. VAD FAN HÄNDER?! Förstår att de vill ha en.. "grej" osv. men för jösses namn tutta ihop henne med Legolas då så THhranduil blir arg eller ngt. Way better story. Vi vet alla att den enda alven och dvärgen som är vänner etc är Legolas och Gimli, punkt slut, HAHA.

Nej... jag gillade inte filmen sådär i efterhand och jag gick på premiären med mina vänner, vi klädde ut oss och hela köret men jag på längre sikt känner att filmen inte håller måttet förutom Smaug, det var så mäktigt. Och Benedict som gör rösten, jag DÖR vad bra han är.

En sak till är att dessa filmer är inte ens i närheten så grymma som sagan om ringen trilogin var, och det är egentligen inget illa menat så men man kan fan se hälften av animationen,och jag uppskattar inte sånt, då jag vet vilka genier som jobbar med filmerna, tycker det är en lathet. För det känns som de inte lagt ner lika mycket jobb SOM de kunnat, för de som jobbar med dessa filmerna är absoluta genier... det gjorde mig lite ledsen att de nästan hade som en säkerhet att animera precis fucking allting, haha. Speciellt springande orcher;) ( medveten om att detta animerades i de första filmerna också, men det var inte på samma sätt, tro mig) så jag var väldigt besviken bara...:( föredrar 1:a Hobbit filmen, skrattade en del i den, älskar dvärgarna i boken, de är så roliga <3 Och trollen!!

Shit vilken lång kommentar, förlåt. Haha.

2014-03-03 | 10:39:49
URL: http://www.eluminelart.blogg.se



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: