晩ご飯

Idag lagade jag värsta måltiden haha. Brukar bara göra lite ris och steka någon fisk med sallad eller något enkelt i vanliga fall. Men idag gjorde jag värsta måltiden med över 23 ingredienser, HELT PÅHITTAT. Det kommer bli kul  att laga mat sen när jag återvänder till Sverige och jag kommer inte veta vad jag ska köpa eller hur jag ska blanda alla svenska smaker. För nu har jag lärt mig att laga "japansk" mat från japanska mataffärer med bara en massa läskiga blandningar osv, haha. Kommer säkert sluta med att jag går till Asian Store för att handla mat? xD Men min mat smakade iallafall riktigt gott, tyckte jag, haha så ville dela med den med er!
Det är många som har frågat efter recept på maträtterna jag lagar här i Japan, så här kommer det:
 ☯ Röd paprika
☯ Morötter
☯ Broccoli
☯ Japansk Rödlök
☯ En vitlök
☯ Purjolök
☯ 2 olika Japanska svampar
☯ En Japansk rot som jag tyvärr inte kan namnet på...
men den såg god ut, haha!
☯ Salladskål
☯ persilja
☯ Ingerfära
☯ Lime
☯ Matlagningsgrädde
☯ Soja
☯ Peppar
☯ En sås/marinad från Kikkoman
 
Stekte löken först, som man alltid bör göra. Sen la jag ner broccolin (för den var fryst), sen la jag ner allt annat tillsammans med matlagningsgrädden, soja, lime, kryddor och marinadsåsen från Kikkoman.
Lät puttar i några minuter.
 
Riset:
☯ Lax
☯ Gullök
☯ 3 ägg
☯ Peppar
☯ Gyoza no tare (en slags japansk sås/soja)
Kokade riset, sen stekte jag riset tillsammans med min äggblandning (3 ägg+ peppar+ ) och la till lite utav de stekta lökarna.
La min persilja på toppen (för jag behöver mitt järnintag) och sen var det klart!
Marina

Wow, det lät jättegott, du är värsta duktiga kocken! Du får bjuda oss på en japansk måltid sedan🍲🍛🍚🍵
Lycka till med japanska-testet också, håller tummarna👍👍
( tar alla kommentarer på en gång...hihi)

Svar: Absolut haha! Tack så mycket Marina! xD
MissNosebleed

2014-05-22 | 21:26:21



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: