Japanska finnar?

Herregud så mycket finnar jag har just nu... Brukar inte ha finnar i vanliga fall men att det kommer fram EN STOR JÄKEL nångång ibland. Däremot sen jag kom till Japan har jag fått en såndär stor finne med mycket närmare mellanrum. (Ni kan inte se det på mina bilder för jag passar alltid på att ta face-foton när jag inte har några). Och just nu har jag TRE STORA finnar i facet och tre små som är pågång att komma fram.... Inte kul!
Vet att de japanska klimatet påverkar väldigt mycket. Det är så oerhört fuktigt i luften här så om jag går med smink så sjunker sminket verkligen in i huden pga fuktet och täpper igen alla luftvägar i huden.
Men jag har även kommit fram till vad som är den stora anledningen är! Jag slutade nämligen på mina p-piller när jag flyttade hit som jag har gått på i över tre år. Och jag har läst att man får väldigt mycket finnar när man har gått på dom länge och sedan plötsligt slutar. 
Man får även mycket finnar av stress, vilket jag får över att jag har finnar, haha. Och jag vill inte gå utan smink för då syns alla finnar men när jag går med smink kommer det mer. Det är en enda lång ond cirkel det här, haha!
Marie ^-^

Ja det är ju att passa på sålänge man inte ser ut som ett rött bombnedslag i facet. Men du ser ju ut att ha jätte fint ansikte anyway.♥

Svar: haha jaah verkligen! Åh tack söta du! Men bilden är tagen när jag inte har finnar i facet, nu ser jag ut som månensbaksida men men hahah xD Kramar! <3
MissNosebleed

2014-05-26 | 19:42:03
URL: http://anotherspacekid.blogg.se
Marina

Vet exakt...usch och fy men tur att du kan skämta, sen är ju du så söt i alla fall så det är nog inte så många som tänker på det! Kramar💙

Svar: hhaha tack Marina! Kramar <3
MissNosebleed

2014-05-26 | 22:48:20
Martina [Eluminél]

Det är samma för mig. Jag har aldrig haft finnar typ i hela mitt liv. Flyttade hit BAM.


Får sådana där stora nästan varfyllda saker på hakan, flera små röda, knottriga irriterande saker.. Köpte en acne spray igår. Didn't think I ever would do that.

Klimatet har påverkat mitt mående också, jag har varit konstant illamående, snurrig och stört trött i en månad utav 2 här hittills. Och har prov varje vecka på kanji och grammatikprov typ varannan vecka, så jag behöver ha mitt huvud kvar XD

Svar: Haha förstår preciiiis vad du menar! Samma här. Jag mådde illa varje dag dom första månaderna men nu är det bättre! Och det hjälper inte att man har så sjukt mycket att göra här, måste hinna med allt. Haha, men det blir bättre! Hoppas att finnarna försvinner snart också. Att huden vänjer sig eller nått? xD
MissNosebleed

2014-05-27 | 01:22:32
URL: http://www.eluminelart.blogg.se
Martina [Eluminél]

Åh, vad skönt att höra att jag inte är ensam om illamåendet. Alltså har typ skrämt mina lärare... för jag mådde så dåligt en dag att jag svimmade PÅ bänken, haha. Duvet, epic faceblunt... wtf liksom.

Jag hoppas huden vänjer sig ja... ser ut som ett rött troll. Om du planerar komma till Kyoto någon gång igen hojta till, vore kul träffas:3 Eller om jag drar mig till Tokyo, Yokohama någon gång (måste jag göra, kan inte vara fast i denna traditionella staden; det är så lugnt att man lästan får panik!) förresten din skola är typ en design skola va? Du har inte koll på de nya eleverna som kommit? Typ en Indier? Från Amerika...?

Svar: Massa vietnamesare, två från italien, en amerikan tror jag, massa svenskar, en brasiliansk tjej och ah, de e dom jag har koll på iallafall xD
MissNosebleed

2014-05-28 | 00:50:55
URL: http://www.eluminelart.blogg.se
Natha

Du är så sööööt! Älskar dina bryn btw! :-D

Svar: AW tack fina du! Du är för gullig :')
MissNosebleed

2014-05-29 | 14:50:45
URL: http://chelita.blogg.se
Ammanda

Som personen sa över! Du är superduktig på ögonbryn! Eller du är duktig på makeup överhuvudtaget! :o

Svar: aw tack så mycket! :D
MissNosebleed

2014-05-29 | 14:55:13



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: