Mt.Takao

Mt.Takao var ett ganska lätt berg att bestiga. Det var bara den första halvtimman som stigen var ojämn och jobbig, sen kom det en massa trappor och sen var man uppe. Tog bara 2-3 timmar att bestiga. Så det var nice, för att inte tala om vackert!  Sjukt höga träd och en massa buddhas gömda i skogen. Jag har därför döpt om berget till Buddha-berget. Och jag döpte om Hakone till Äggfis-berget, för att det luktade äggfis från alla svavelkällorna, haha.
Här kommer några bilder från idag:
En bergsblomma som växte överallt när man kom över 500meters höjd på berget. Sjukt vacker.
Bergen är heliga. Det är därför dom har band runt sig. Tänker massa på det stora trädet i filmen My neighbor totoro!
Kaffepaus uppe på berget. Man är ju faktiskt svensk så att fika är ett måste, haha!
Nej men, varmt kaffe framför en helt magisk utsikt. Hur mäktigt är inte det?
Marina

Fin natur och fina bilder! Linbanan såg som sagt lite läskig men rolig ut😊

2014-05-04 | 22:48:23
Momlin

Wow, har aldrig tänkt på att ens vilja besöka Japan, men nu vill jag det haha :DD

2014-05-05 | 17:38:03
URL: http://momlin.blogg.se/
Maria Ekblad

Så jävla vackert! Ååh. De enda berget vi hann med när vi var i Japan var Mt Mitake, och det var ju supervackert där uppe också. Ska verkligen hinna med lite mer sådant nästa gång jag är där :)

2014-05-09 | 17:33:17
URL: http://dreamsof.se/



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: