Stavfel

Jag har fått en del kommentarer om att jag skriver många stavfel i mina inlägg.
Visst jag förstår att det kan irritera vissa personer men jag är bara en människa. Jag har inte alltid tid att läsa igenom mina texter innan jag publicerar dom. Jag går både i skolan, jobbar, tränar, sköter ett eget hus och upplever ett främmande land. Så slarvfel är inte alltid min största prioritet, om ni förstår vad jag menar?
Sen är jag inte heller så värst bra på att bygga upp meningar och stava rätt. Svenska var mitt sämsta ämne i skolan, tillsammans med Engelska. Språk är alltså inte min starka sida (säger jag som pluggar japanska i Japan hahaha).
Så alla kommentarer om stavfel stör mig inte. Jag uppskattar att ni försöker hjälpa mig! Men ibland får jag kommentarer som tydligt bara är till för att knäppa mig på näsan. Och det stör mig.
Jag menar, mina inlägg är ju inte oförståeliga?
Hittade en text om just detta som jag tyckte passade:
Någon som kunde läsa? haha.
Twiggy Lundberg

haha jag kunde! jag stör mig inte på det, det är ju jävligt taskigt endå av de som gör det för man kan faktiskt vara okunnig i skrivande (inte för att du är det hoppas jag du förstår) osv! folk kan ta illa upp! och nej, det är väl ingen första-hands prioritering direkt :P

2014-05-13 | 17:07:46
URL: http://shadowoftheday.blogg.se/
L

Lite stavfel har ingen dött av, men ett tips om du har tid är att skriva inlägget i word, då man ser vilka ord som är felstavade och snabbt kan rätta till dem, och sedan bara copy-paste:a in det i inlägget :) annars går det att fixa som tillägg i firefox, ganska praktiskt! Vet att ha rättstavade inlägg är tips som många bloggare ger om man vill få en större blogg.

Gillar iaf din blogg väldigt mycket, blir så otroligt sugen på att plugga i Japan jag med när man ser hur roligt och härligt du har det :)

2014-05-13 | 17:15:09
Nanna

jag kunde! :DD

2014-05-13 | 17:17:43
URL: http://cutefear.blogg.se
Anonym

Haha, jag har aldrig tänkt att det har varit stavfel i dina texter :P (I bilden ovan hade jag inte heller något problem med att läsa förresten, men jag såg att bokstäverna var i fel ordning).
För övrigt är det intressanta att läsa vad du skriver och inte hur du skriver.
Jag tycker att din blogg är jättebra och inspirerande! :)

2014-05-13 | 17:46:43
Daniella 🌙

Kan personerna inte läsa dina ord för några få slarvfel (som jag inte ens märkt av) så tror jag att de får spader av bilden ovan x)

2014-05-13 | 18:05:42
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Tokyo-Love

Alltså, så tråkigt när läsare ska kommentera stavfel m.m. Visst kan det vara lite irriterande om det är tydligt snabbt författade texter med massor av fel, men det har jag aldrig sett hos dig. Tycker mest jag stör mig på sånt i min egen blogg när man försökt läsa igenom allt innan..

Och jag kunde också läsa, hihi

2014-05-13 | 18:40:52
URL: http://sakuradesu.blogg.se
Exenzia

Läser sådant där väldigt enkelt, så ja :D

2014-05-13 | 20:15:54
URL: http://exenzia.blogg.se/
Anna ⚡

Gick alldeles utmärkt att läsa den där texten! :)

2014-05-13 | 20:58:14
URL: http://annamarklunds.blogg.se
c

Tror jag aldrig har märkt ett stavfel här ^^ Det är säkert sånt som dom flesta inte tänker på, men det finns ju alltid folk som ska peka ut minsta lilla =)

2014-05-14 | 13:21:36
BeckaBubblegum

Ganska fascinerande hur hjärnan fungerar, men skulle man behövt läsa varje bokstav så hade det ju tagit en evighet att läsa en bok till exempel.

Förstår dock inte hur folk orkar gnälla på små stavfel.... Jag har aldrig märkt av det i din blogg i alla fall =)

Svar: Jo ellerhur! Tänker lite samma sak. Okej vad bra att alla inte verkar ha märkt av det. *pust* xD
MissNosebleed

2014-05-15 | 09:30:40
URL: http://annorlundamenvanlig.blogg.se
Susanne

Inte ens jag som är värsta ordpolisen har reagerat på att du stavar fel ofta. Absolut inte! Ta inte åt dig, din blogg är awesome! Kram från svärmor! <3

Svar: Taack så mycket! Dina ord värmde, kramar <3
MissNosebleed

2014-05-19 | 22:32:21



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: