Tyfon VongFong

Ännu ett inlägg om vädret här i Japan, haha. Ni är säkert trötta på alla mina umbrella destroying combos. Ber om ursäkt för det men eftersom man är uppvuxen i lugna Sverige så känns detta väldigt annorlunda och coolt att uppleva.
Inatt kom Japan andra tyfon på bara en vecka. Och denna ännu kraftigare än den förra.
Starkaste tyfonen iår!
VongFong heter denna som är klassad i kategorin 4.
För att få en liten bättre bild av hur stor en 4a är så kan jag kort berätta att orkaner och tyfoner delas in i 5 kategorier efter medelvindstyrka:
Kategori 1: 32,7 - 42,8 m/s
Kategori 2: 42,9 - 49,5 m/s.
Kategori 3: 49,6 - 58,5 m/s.
Kategori 4: 58,6 - 69,2 m/s.
Kategori 5: mer än 69,3 m/s
Kategori 5 är väldigt ovanligt! Orkanen "katarina" 2005 var en 5a. Så att behöva bemöta en 4a känns lite obehagligt måste jag erkänna. Men forskare tror att den kommer att tappa fart när den slår i land och gå ner till en 3a. 
Just nu låter det massa. Dörrar och väggar skakar. Men det är ingen fara! Hoppas dock fortfarande att vi tvingas vara hemma från skolan idag, hehe.
Tokyoyo

Oj, läskigt! Ta det försiktigt och hoppas att ni laddat upp med förnödenheter.
När jag var i Tokyo 2013 så var vi med om en tyfon, obehagligt. Men jag blev mest förvånad över att det var så mycket folk som fortfarande var ute. Vi försökte gå till en kombini, men det var typ omöjligt...

2014-10-14 | 09:20:00
URL: http://tokyoyo.se
melinda emilia ♥

uh vad läskigt :o

2014-10-14 | 15:40:31
URL: http://melindaemilia.se
Tsimtsim ☆ Alternative & Geek blog.

oj va läskigt :o ta det försiktigt ;n;

2014-10-14 | 16:54:35
URL: http://rocketboyy.blogg.se/
Pappsen

Snart blåser du hem igen.

2014-10-14 | 21:07:04



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: