🍴Nyttiga och torra Lussebullar🍴

Jag kunde inte låta bli att förstöra ett helt perfekt recept på lussebullar... Jag ville testa att göra "nyttiga" lussebullar. Och usch vad torra dom blev! Hostade när jag åt dom... Så ja, Enligt mig tyckte jag inte om dessa lussebullar, haha! MEN jag ville testa mindre onyttiga lussebullar som sagt och nu har jag gjort det. Så om ni också vill testa torra och nyttiga lussebullar så varsågod.
Ingredienser:
✴ 4 st Ägg
✴ 1,5 - 2 msk Honung
✴ 2 msk Lönnsirap 
✴ 1 g Saffran
✴ 1 dl Kokosmjölk
✴ 0,5 dl Kokosolja (utan smak)/smör/ghee
✴ 2 tsk Bakpulver
✴ 1 dl Kokosmjöl
✴ 2 dl Mandelmjöl
✴ 2,5 msk Fiberhusk
✴ 1 st Äggula
 
Instruktioner:
  1. Vispa ägg, honung och lönnsirap i en bunke med elvisp i ca 5 minuter.
  2. Tillsätt saffran, kokosmjölk och smält kokosolja. Vispa igen.
  3. Blanda alla torra ingredienser i en annan bunke. Häll ner de torra ingredienserna med äggen och vispa samman. Låt stå och dra i ca 10 minuter.
  4. Dela smeten i 10-12 bitar. Rulla sedan smeten med händerna och forma till lussekatter. Ett tips är att blöta händerna och arbetsytan med lite vatten så fastnar inte degen när du jobbar med den.
  5. Vispa en äggula och pensla lussebullarna.
  6. Dekorera dina lussebullarna och ställ in i ugnen på 175 grader i ca 15 minuter.
  7. Plocka ut lussebullarna ur ugnen och låt de svalna. Klart!



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: