Det jag saknar med Japan

 
 
Det finns såklart oendligt mycket som jag saknar med Japan! Min lista kan gå i evigheter....
 
Men detta är det som jag främst tänker på:
 
Att alla går så långsamt i Japan!
Inga är stressade, eller det kanske dom är men det syns iaf inte. Alla är så lugna och gulliga. Här i sverige så springer ju alla runt överallt och ger griniga blickar till en...
 
Hur det kunde vara så rent trotts att det inte finns några papperskorgar!
Det var både coolt, förvirrande och skönt. Har skrivit det på bloggen tidigare men det gick verkligen inte att hitta papperskorgar i Japan, om man hade skräp på sig så var man tvungen att bära på det tills man kom hem där man tillslut kunde slänga det, haha!
Här i Sverige ser man skräp överallt, tuggumin på marken, cigaretter, spritflaskor vid bussbänkarna och det luktar kiss och spya vid tunnelbanorna :(
 
Munskydd!
Något jag inte trodde att jag skulle sakna men som jag märkte snabbt att jag gjorde var att bära munskydd när jag känner mig sjuk eller krasslig. Tycker det känns sjukt respektlöst att inte tänka på folk i sin omgivning. Känner mig äcklig att gå ut och hosta och snora utan att skydda mig så jag inte smittar andra...
 
Konbini & Jidouhanbaiki!
Sen såklart alla Konbinis och Jidouhanbaikis (convenience store och vending machines)
som fanns precis överallt i Japan. Så skönt att bara kunna gå 10 meter för att kunna köpa precis vad som helst! För att inte tala om hur skönt det var att kunna gå runt med en varm dryck i handen på vintern och kunna köpa en ny så fort den tagit slut!
Sofia

söt bild! Och förstår verkligen varför du saknar det!

2015-02-08 | 11:35:17
URL: http://sofiasopic.blogg.se
BeckaBubblegum

Tycker oxå det med munskydd borde vara mer vanligt överallt, borde ju ligga i alla intresse att inte smitta folk.

Svar: jo men precis, håller med dig!
MissNosebleed

2015-02-08 | 12:20:28
URL: http://annorlundamenvanlig.blogg.se
D A N I E L A

Vacker du är!! Roliga saker du saknar :D

2015-02-09 | 11:12:30
JULES☆BLOG

Tycker också att munskyddet ska finnas i fler länder, så man inte smittat andra..

fina du!<3

2015-02-09 | 21:04:12
URL: http://juliarosen.blogg.se
Kajsa

Jag tycker definitivt att munskydd borde finnas i de flesta affärer här i sverige! Det hade nog gjort rätt så stor skillnad särskilt på tåg, bussar, förskolor osv. (gärna med mönster osv på så att man slipper gå runt och se ut som att man leker doktor ;) det blir ju dessutom lite roligare!)

Svar: eller hur, tycker likadant! :o
MissNosebleed

2015-02-09 | 21:39:23
URL: http://kaischa.blogg.se
Anonym

vart kan man köpa munn skydd på för bra sida ? hittar inte på ebay : <

Svar: Det kan man väl köpa lite var stans? Men om du vill ha "japanska" tror jag att Ebay är det bästa :)
MissNosebleed

2015-02-10 | 00:32:11
Anonym

Du vet om att munskyddet inte är effektivt efter typ fem minuters användande, va?

Svar: nopp hade ingen aning om det, vart har du hört det ifrån? :o
☯MissNosebleed☯

2015-02-16 | 01:04:03



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: