Mitt 2014 del 2:

Under början av april var Pontus fortfarande på besök. Vi klättrade Mount Hakone, såg dom kända källorna, åt dom svarta äggen och njöt av utsikten! Vi reste även till min favorit stad här i Japan vilket är Nara. Där vi direkt blev omringade av bugande rådjur! Vi besteg även ett pytte-litet berg i Nara men blev possitivt överraskade över den otroliga utsikten vi fick se över hela staden Nara med solnedgången och allt. Det var magiskt!
Sen nästan precis efter att Pontus hade åkt tillbaka till Sverige och Sakuran började blomma så kom pappa och Marina på besök! Vi besökte lite tempel, åkte runt i Tokyo och hade det mysigt!
 
Under Maj kom värmen som en bomb!!!
Vi reste även till Mount Fuji och bilade runt berget, besökte den kända Aokigahara skogen (suicide forest), gick ner i både The Ice Cave, Fire Cave och Wind Cave som alla blev till från Fujis vulkanutbrott för flera hundra år sen. Vi klättrade även ett annat berg som vi besteg och åkte linbana för första gången på vägen ner. Såg en massa vackra Buddhistiska Tempel på det berget.
Sen köpte jag även min älskade Insta Mini, och började träna. Började även mina smink kurser i Maj! 
Juni var en vaaaarm månad! Jag är van vid att dra till varma länder under sommarn som sagt, men det är bara under någon vecka, att LEVA med denna värme i 4-5 månader var olidligt!
Men mysigt var det, jag drog till Chigasaki för att ligga på stranden så fort jag fick chansen och jag och Pinky började bli väldigt nära kompisar.
Jag drog ut med båt flera gånger och snorklade till och med vid reverna. 
Jag och några kompisar åkte även till FujiQ och åkte en massa kända karuseller och beskådade vackra Mt.Fuji.
Jag såg även min första Huntsman Spindel under Juni månad. USCH vad äcklig den spindeln är... och sista Huntsman spindeln var det inte heller jag såg :'(
Firade Midsommar i Shibuya med en massa kompisar och stötte på söta Sailor Suit Old Man i stan senare under kvällen och herregud vad jag fangirlade, hahaha!
Liza

Uhu, vilken äcklig spindel.. Finns det många spindlar i japan? xc

Svar: Hyffsat, lika många som i Sverige fast en aning större... haha. Det kryllade av kackerlackor dock :((
MissNosebleed

2015-01-05 | 11:45:07
URL: http://lizazeet.bloggplatsen.se
Marina

Tänk vilka upplevelser du varit med om! Häftigt!!😀😊

2015-01-05 | 20:56:13
D A N I E L A

MER BILDER FRÅN ÅRET!!!

2015-01-07 | 15:23:03
Ammanda

såååå fina bilderrrrr

2015-01-08 | 14:50:24
Elsa♡

Din blogg har vart min favorit blogg under 2014! Ser fram emot att följa dig på dina framtida äventyr! <3

2015-01-09 | 03:48:35



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: