Favoritplatser i Japan.

Jag har fått många frågor om vilka mina favoritplatser i Japan är och varför. Så tänkte ta mig tid och göra ett inlägg om det för er.
Jag har rest väldigt mycket i Japan. Jag är övertygad om att jag har sett mer av Japan än vad jag har sett av mitt eget hemland Sverige (har bara rest ner till Göteborg och Bohuslän haha...)
Men jag har tre ställen som slår alla och som betyder något extra för mig! 
Lätt min favoritplats i Japan. Troligtvis för det låg gångavstånd från där jag bodde men också för att Minato Mirai har verkligen ALLT! För att inte tala om hur otroligt vackert det är där med vattnet och alla vackra byggnader!
Man kan både shoppa loss i japanska affärer, västerlänska affärer, Ghibli affär, Pokémon Centrum, fika, äta på fina resturanger, gå på bio, gå på tivoli, åka i världens största klocka Cosmo Clock (parisehjulet), ta Purikura, beskåda Japan högsta byggnad Landmark Tower och den kända Pasifico. Finns även massa med museum i Minato Mirai som Nudel-museét och Yokohama museum of Art.
Och allt är gångavstånd mellan varandra!
 
Vill ni se hur en dag i Minato Mirai ser ut och vad man kan göra så kika in på min senaste video då jag går till Minato Mirai med min bff Pinky:
 
 En annan plats som jag verkligen inte kan få nog utav är Kamakura. Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag har vart där men ett tiotal gånger iaf.
Där kan man både gå igenom mysiga Hiking trails som går upp i japans tropiska natur, se The Great Buddha of Kamakura som är ett buddhistiskt tempel med sin 13,35 meter höga och runt 93 ton tunga Buddha staty.
Från Kamakura kan man lätt ta tåget till stranden eller gå vidare till Enoshima, där jag också har vart ett X antal gånger.
Jag älskar Kamakura för man kommer verkligen bort från det typiska Tokyo-livet, alla lampor och japanska melodier som spelas precis överallt. Men också för att dom har lyckats bevara allt som det var under 1200-talet i många delar av Kamakura. Då otroligt många tempel och Shrines finns kvar.
 Sen såklart är Shibuya en av mina favoritplatser i Japan också!
Och då räknar jag med Harajuku eftersom jag alltid går från Shibuya till Harajuku när jag shoppar i Shibuya.
Här kan man (såklart) shoppa- något enormt, besöka Hachiko, vandra igenom Harajuku, träffa på galna människor, fika med magiska utsikter, festa och sjunga karaoke hela natten lång!
 
GUD som jag saknar mitt hem i Japan nu efter att ha skrivit det här inlägget... jobbigt det blev, haha :'(
Längtar tills nästa ställe i världen jag kan kalla för hem. Och lära känna det landet lika bra som jag har lärt känna Japan. ♡
JULES☆BLOG

Så underbart! <3

2015-05-14 | 10:09:57
URL: http://juliarosen.blogg.se
Anonym

Har du planer på att någon gång åka tillbaka? :)

Svar: Absolut, ska försöka åka tillbaka nu till sommarn men vet inte om jag kan spara dom pengarna just nu tho...
☯MissNosebleed☯

2015-05-14 | 10:41:55
URL: http://ninnidot.blogg.se
Ammanda

Underbart inlägg!

2015-05-20 | 13:57:52
♡Elsa♡

Älskar dig Louise!!!♡♡

2015-05-20 | 15:42:24



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: