Go green

Detta kanske inte kommer som en chock, men sen jag flyttade tillbaka till sverige har jag levt som demivegetarian. För er som inte vet vad en demivegetarian är så är det att man äter fisk, höna, ägg och mjölkprodukter från djurriket. Där jag har försökt undvika kött så mycket jag kan. Med ett mål att bli vegetarian.
 Detta är något jag inte har pratat om tidigare här på bloggen. Främst för detta är en sån personlig del av mitt liv. Jag vill inte att folk ska trycka på mig åsikter om varför man ska vara vegetarian eller varför man inte ska vara vegetarian. Så detta har vart ett mål för mig själv, som jag har levt i över 2 år nu.
 
Jag har tagit min tid, lärt mig om vad jag bör äta och inte äta när det gäller vegetariska koster. Det har vart ganska svårt för mig eftersom jag är allergisk mot mycket, som jordnötter och vissa frukter.
Så mitt val av att hålla detta till mig själv och ta det i min takt känner jag var det rätta.
Och nu har jag tagit nästa steg och tänkte försöka leva som Pescetarian istället. Dvs är helt vegetarian förutom att man äter vissa djur från havet. 
 
Anledningen till varför jag berättar detta för er först nu är för jag vill ha lite hjälp om hur man smidigast får i sig alla vitaminer man behöver när man avstår från mejeriprodukter?
 
Och om någon har en negativ åsikt om detta så var snäll och håll det till er själva. Detta är mina val i livet. För min hälsa, för mitt eget mående, men även för miljön, och för djurens rätt såklart.
 
Bunny Therése

Om du tänker på kalcium, Dvitamin och B12 tex, så finns det tillsatt i nästan alla alternativ till mjölk! Vill du vara säker på at

2016-03-01 | 13:54:47
URL: http://bunnydrugz.blogg.se/
Bunny Therése

Om du tänker på kalcium, Dvitamin och B12 tex, så finns det tillsatt i nästan alla alternativ till mjölk! Vill du vara säker på at

2016-03-01 | 13:54:47
URL: http://bunnydrugz.blogg.se/
Bunny Therése

Oj, hela min kommentar kom inte med!

Vill du vara säker på att din kropp tar upp all järn, så ät gärna något som innehåller Cvitamin ihop med ditt järn. Speciellt växtbaserat järn behöver en push av Cvitamin. Räcker med ett glas citronvatten eller lite paprika till middagen :)

Svar: Jahaa, åh nice! Tack för tipsen! :D
☯MissNosebleed☯

2016-03-01 | 13:56:10
URL: http://bunnydrugz.blogg.se/
evelinaeleonora.blogg.se

Skit bra inlägg, kör på ditt race!! Vad det gäller vitamintillskott har jag inte så mycket och komma med mer än att mina vänner som är vege äter något som heter '' Mittval vegetarian'' och det har hjälp dem. :)

Svar: Åh ska kolla upp det! Tack för din kommentar! <3
☯MissNosebleed☯

2016-03-01 | 20:29:16
URL: http://evelinaeleonora.blogg.se/
Natalie

Woho! Stöttar dig helt!

Svar: <33
☯MissNosebleed☯

2016-03-01 | 22:20:33
Anonym

Tänk på att b12 är typ en av de viktigaste tillskotten att få i dig, http://www.bristguiden.se/b-vitaminbrist/b12-brist/ , som vegan/vegetarian är det en av de enklaste, och farligaste, att få brist av

Svar: Oh tack för tipset! Får vara försiktig och se till att jag får i mig b12 då!
☯MissNosebleed☯

2016-03-02 | 19:20:51
Marina

Hej, kan för lite men ett tips är kanske att boka tid hos en dietist/kostrådgivare som lär dig grunden så kan du utforska vidare sedan själv ..så du inte får brist på något viktigt. Kram kram

Svar: Ja det kanske man kan göra. Men jag får ta det i min takt så jag inte missar något viktigt! Kramar <3
☯MissNosebleed☯

2016-03-02 | 22:13:16
Hanna

Smoothies brukar vara en fiffig grej. Jag brukar alltid blanda ner någon form av grönsak i mina, för att få lite extra näring.

Havre är väldigt bra och innehåller mycket nyttigheter. Jag brukar äta gröt och banan till frukost.

Vill tipsa om "Jenny Mustard" på Youtube, hon har mycket bra recept och allt ser sådär dödligt dott ut.

Svar: Åhh tack för tipsen! Ska kolla upp "Jenny Mustard" på YT :D
☯MissNosebleed☯

2016-03-07 | 16:46:03



☯Namn:
Kom ihåg mig?

☯E-postadress: (publiceras ej)


☯URL/Bloggadress:


☯Kommentar: